Дисциплина - Педагогика: страница индекса материалов -26 Страница
- Анализ основных понятий, терминов, относящихся к критериям отбора детей;
- Анализ многозначного слова;
- Амнистия;
- Американська класична музика другої половини ХХ століття: основні тенденції розвитку.;
- Алан Хованесс (1911-2001);
- Актуальность темы.;
- Актуальность темы исследования.;
- Актуальность разработки программы. Оценка современного состояния проблемы.;
- Актуализация опорных точек текста в форме повторного обращения к нему (обзор исследований).;
- Активные формы обучения;
- Активная модель организации жизни в начальной школе;
- АКТЁРСКИЕ ШТАМПЫ;
- АКТЁР. АКТРИСА. АРТИСТ. АРТИСТКА;
- Адрес : г.Новосибирск , ул. М.Горького, 39;
- Административный арест назначается;
- АДМИНИСТРАТИВНО-ПРАВОВЫЕ МЕРЫ ПО БОРЬБЕ С ПЬЯНСТВОМ, АЛКОГОЛИЗМОМ И КУРЕНИЕМ;
- Административная правоспособность гражданина РФ - это его способность;
- АДАПТИВНАЯ ФИЗКУЛЬТУРА ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА;
- Адаптация ребенка к процессору КИ и обучение родителей контролю работоспособности КИ.;
- Адания, направленные на совершенствование навыка чтения;
- Агитационная и пропагандистская работа.;
- Автор-составитель Н. В. Нищева Художник И. Н. Ржевцева;
- Авдий и Гордей против бюрократов;
- АБОНЕНТАМИ И (ИЛИ) АБОНЕНТСКИМИ УСТРОЙСТВАМИ;
- Аббатство в Чефалу;
- А: Дети с гиперактивностью;
- А. Стабильные требования;
- А. ПОСТАНОВЛЕНИЯ И ОПРЕДЕЛЕНИЯ КОНСТИТУЦИОННОГО СУДА РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ ПО ВОПРОСАМ ПРИМЕНЕНИЯ УГОЛОВНО-ПРОЦЕССУАЛЬНОГО ПРАВА;
- А) социально-биологических;
- А) предохранение от деформации в суставах;;
- А) моторной;
- А) клетки и их сообщества;
- А я в этот момент готов был провалиться сквозь землю.;
- А что значит быть русским?;
- А что в этом термине такого уж жуткого?;
- А чему научились Церковь в ушедшем веке?;
- А ЧЕМ ЗАНЯТА СЕЙЧАС ВАША МЫСЛЬ?;
- А стоит ли читать модную «молитву задержания»? В молитвословах, изданных Патриархией, ее нет, но множество листовок призывает с помощью этой молитвы задержать приход антихриста.;
- А сама Церковь готова ли к тому, чтобы придти в школу?;
- А почему Вы думаете, что у христиан такая педагика не переходит в догматику?;
- А кто тогда будет цензором?;
- А косметика? Ведь всем известно, что современную женщину без косметики представить невозможно, а Церковь косметику, мягко говоря, недолюбливает!;
- А конкретно к евразийству Дугина как Вы относитесь?;
- А в чем эта идея монашества состоит?;
- А в чем различие?;
- А в чем причины такого положения: желание выделиться?;
- XX. Arrange a talk on the following topics;
- XV. Role-playing.;
- XII. Translate into English;;
- XI. ПЕРЕЧЕНЬ УЧЕБНЫХ ИЗДАНИЙ, МЕТОДИЧЕСКИХ МАТЕРИАЛОВ, РЕКОМЕНДУЕМЫХ ДЛЯ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ;
- X. ОРГАНИЗАЦИЯ МЕТОДИЧЕСКОЙ РАБОТЫ С УЧИТЕЛЯМИ;
- Wrong Pronunciation;
- Word Combinations;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VOCABULARY NOTES;
- VIII. Шляхи, умови та очікувані результати реалізації Концепції формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді;
- VIII. ТРЕБОВАНИЯ К ОРГАНИЗАЦИИ УЧЕБНЫХ ЗАНЯТИЙ С УЧАЩИМИСЯ, ИМЕЮЩИМИ ОТКЛОНЕНИЯ В СОСТОЯНИИ ЗДОРОВЬЯ;
- VIII. Общие требования;
- VIII. The Adverbial Modifier;
- VII. Система підготовки кадрів до здійснення процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;
- VII. Общий тон;
- VII. Study Text С and use it as a model for a talk between an Englishman and a Russian who is on his first visit to England.;
- VII. Fill in;
- VI. УПРАВЛЕНИЕ УЧРЕЖДЕНИЕМ;
- VI. Законы дня;
- VI Иные источники;
- V. УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКАЯ КАРТА ДИСЦИПЛИНЫ;
- V. СРЕДСТВА ДИАГНОСТИКИ;
- V. Самоуправление;
- V. ПЕРЕЧЕНЬ Тем контрольных работ;
- V. Контроль за тренировочной нагрузкой (как определяется и учитывается);
- V. Write 12 questions suggesting answers with these patterns. (The questions in Ex. IV may serve as a model.);
- V. Use Text В to practise similar conversations on Moscow.;
- V. Think of short situations in which you can use these patterns.;
- V. Retell Text В in indirect speech using new words and word combinations.;
- V. Make up short situations (no more than two or three sentences) or dialogues to illustrate Patterns 1-4;
- V. Make up dialogues, using all the patterns.;
- V. Make up dialogues or situations, using the patterns.;
- V. Make up a dialogue, using the patterns from Units One and Two.;
- V Ярмарка социальных проектов 2013 год;
- Types of Passive Constructions;
- Translate the given sentences into English. Check your sentences with the key.;
- Translate the following sentences Sato English. Pay attention to the use of the oblique moods;;
- Translate Into English, using; the verb can;;
- Traditional Use of Forms Expressing Unreality;
- To leave.Andrew was the third to be interviewed.;
- This exercise is meant to develop your ability to hear the intonation and reproduce it in proper speech situations.;
- This exercise is meant to develop your ability to hear and reproduce intonation in different speech situations.;
- TheUse of Forms Expressing Unreality in Appositive and Predicative Clauses;
- Theing-form as Predicative;
- The Use of the Definite Article with Countable Nouns;
- The Use of Articles with Some Semantic Groups of Nouns;
- The Use of Articles with Names of Persons;
- The Present Perfect;
- The Present Indefinite;
- The Present Continuous;
- The power of thought for a moment.They agreed to his proposal independently of each other.;
- The Past Perfect;
- The Past Continuous;
- The Participles;
- The Participleas Attribute;
- The Participle as Adverbial Modifier;
- The Number of Nouns;
- The ing-form as Objective Predicative;
- The ing-form as Attribute;
- The Infinitiveas Predicative;
- The Infinitive as Part of a Compound Verbal Predicate;
- The Infinitive as Objective Predicative;
- The Infinitive as Object;
- The Infinitive and the ing-form as Objective Predicative;
- The Infinitive and the ing-form as Object;
- The Infinitive and the ing-form;
- The Infinitive;
- The Indefinite Article;
- The Gerund;
- The Football Match;
- The exercises below are meant to revise the intonation patterns you already know.;
- TEXT. THE BRITISH ISLES;
- TEXT. INTRODUCING LONDON;
- TEXT. ANNE MEETS HER GLASS;
- TEXT С. RED SQUARE;
- TEXT C. LOOKING AT THE MAP OF RUSSIA;
- TEXT B. AT THE BOX-OFFICE;
- TEXT A. SOME MORE GLIMPSES OF LONDON;
- TEXT A. INDUSTRIAL AND AGRICULTURAL DISTRICTS IN GREAT BRITAIN;
- TEXT A. HIGHER EDUCATION AND TEACHER TRAINING IN GREAT BRITAIN;
- TEXT A. DIFFERENT MEANS OF TRAVEL .;
- TEXT A. A VICTIM TO ONE HUNDRED AND SEVEN FATAL MALADIES;
- Temaplus.doc;
- T15,17,18,19.doc, Makar14.doc;
- Syntactic Functions of Adjectives;
- Syntactic Complexes;
- Synonyms within the following pairs differ by style. Point out which of them are bookish, colloquial or neutral.;
- SYLLABUS;
- Sup2;Станиславский К. С. Театральное наследство. М., 1955. С. 241, 244.;
- Sup2; Курс СПбГАТИ при Государственном Пушкинском театральном центре под руководством Л. В. Грачевой и В. Э. Рецептера.;
- Sup1;Цитата из дневника тренинга студента.;
- Sup1;Демидов Н. В. Искусство жить на сцене. М., 1965;
- Sup1;Грачева Л. В. Тренинг внутренней свободы. СПб.: Речь, 2003.;
- Sup1;Грачева Л. А. Тренинг внутренней свободы. СПб.: Речь, 2003.;
- Sup1; Эйзенштейн С. М. Одолжайтесь! // Собр. соч. М.: Искусство, 1964. Т. 2. С. 77-78.;
- Sup1; Психология и психоанализ характера. Сб. статей. Самара: Бахрах, 1998.;
- STUDIES OF WRITTEN ENGLISH;
- STUDIES OF WRITTEN ENGLISH;
- Structurally Dependent Use of Forms Expressing Unreality;
- SPEECH PATTERNS;
- Sostenuto ma non troppo;
- Shall, will;
- SECTION EIGHT. HIGH PRE-HEAD;
- REVISION EXERCISES ON THE VERBAIS;
- REVISION EXERCISES ON TENSE AND VOICE;
- REVISION EXERCISES ON MOOD AND MODAL VERBS;
- Red raincoat with a hood.;
- Reasons for the Frequent Occurrence of the Passive;
- Read the following sentences expressing the attitudes suggested in brackets. Use them In conversational situations of your own;;
- Quot;Природа".;
- Quot;О судебной практике по уголовным делам о хулиганстве и иных преступлениях, совершенных;
- Quot;О судебной практике по делам о защите чести и достоинства граждан, а также деловой репутации граждан;
- Quot;метод работы с текстами": история создания и технологическая сущность;
- Quot;Евгений Онегин" и заяц в профиль;
- Prohibition,;
- Professions;
- Predicative: Hewas an extremely boring fellow.;
- Practise the text for test reading.;
- Practise reading the joke several times.;
- Place of Adverbs in the Sentence;
- Permission,;
- Ordering a Meal;
- NOTES ON STYLE;
- Nbsp; 2. Дошкольное детство;
- Nbsp; 1. Человек родился;
- My Memories and Miseries As a Schoolmaster;
- Must, should and ought to Compared;
- Mostpeople hold the same opinion as you do.;
- Morning City;
- Moderato;
- Mein Bruder... ein Flugzeug gebastelt;
- Means of Expressing Future Actions Viewed from the Past;
- Makar2.doc;
- Main indicators related to the population living standards;
- Main indicators of education;
- Look for similar situations in the books you are reading at the moment;
- Listen to your fellow-student reading the replies, tell him (her) what his (her) errors in intonation are.;
- Listen to a fellow-student reading the replies. Tell him (her) what his (her) errors in pronunciation are.;
- Listen to a fellow-student reading the replies. Tell him (her) what his (her) errors in intonation are.;
- Listen to a fellow-student reading the replies, point out his errors in pronunciation.;
- LIST OF IRREGULAR VERBS;
- LABORATORY EXERCISES (II);
- LABORATORY EXERCISES (I);
- IX. ОРГАНИЗАЦИЯ ФИЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВИТЕЛЬНЫХ И СПОРТИВНО-МАССОВЫХ МЕРОПРИЯТИЙ С УЧАЩИМИСЯ;
- IX. Study Vocabulary Notes and translate the illustrative examples into Russian.;
- IX. Make up dialogues.;
- Iwouldn't like to go out in such (bad) weather.;