Лекции.орг — категория Другие языки: 12 Страница
Лекции по категории - Другие языки на сайте Лекции.Орг.
Всего Лекций, учебников и пособий по - Другие языки - 3058 публикаций..
- Transformez en employant le subjonctif.;
- Traduisez les phrases ci-dessous.;
- Tracing and Locating the Criminal.;
- To wash – washable to drink - drinkable;
- Time permitting, we shall go for a walk. Если время позволит, мы пойдем гулять.;
- THREE SIMPLE STEPS FOR A FOUR-DAY WEEK;
- This is s meat. The meat is fresh.;
- These are s books. The books are good. 5 страница;
- These are s books. The books are good. 4 страница;
- These are s books. The books are good. 3 страница;
- These are s books. The books are good. 2 страница;
- These are s books. The books are good. 1 страница;
- The Ural State Law Academy.;
- The United States of America;
- The U.K., its politics, Queen and traditions.;
- The Transportation Revolution;
- THE TENSES OF THE ACTIVE VOICE;
- THE PRESENT INDEFINITE TENSE;
- The Possessive Case. Притяжательный падеж;
- The Perm State P.I. Tchaikovsky Opera and Ballet Theatre;
- The patients believe the doctor.;
- THE PAST (PROGRESSIVE) CONTINUOUS TENSE – ПРОШЕДШЕЕ ПРОДОЛЖЕННОЕ ВРЕМЯ;
- The most famous hacker in history.;
- THE INDIVIDUAL AND SOCIETY;
- The hole in the ozone layer;
- The history of four-wheeled drive car.;
- The greatest developments of mankind;
- THE FUTURE INDEFINITE TENSE;
- THE FUTURE (PROGRESSIVE) CONTINUOUS TENSE – БУДУЩЕЕПРОДОЛЖЕННОЕВРЕМЯ;
- THE CONSTRUCTION OF A TRACTOR, ROW-CROP OR ALL- PURPOSE TRACTORS;
- The Advantages of Having an Education;
- Text 5 The System of Law in Russia;
- Text 4 (В) The International Court of Justice;
- Text 3. Hobbies in my Family;
- Text 3 (С) The System of Courts in the United States;
- Text 3 (A) The English Court System;
- Text 2 The American Family;
- Text 2 (B) Civil and Public Law;
- Text 14. Benjamin Franklin;
- Text 10. Stradford-on-Avon;
- Terminez les phrases suivantes en utilisant le subjonctif. Traduisez-les.;
- Taurus (April 21 - May 20);
- System of education. My University;
- Stolen['staulan] см. steal;
- Social media conquer the world;
- so that - чтобы, так чтобы; в разговорной речи просто so;
- Satellites and Telecommunications;
- RURAL AND AGRICULTURAL LAND USE PLANNING;
- Reported speech (Косвенная речь);
- Reported questions, orders, requests;
- Reliez les deux parties de la phrase. Traduisez-les.;
- Read the text again and decide if the statements are true (T) or false (F).;
- Read the following statements and say whether they are true (T) or false (F). Correct the false statements;
- Read the following statements and say whether they are true (T) or false (F). Correct the false statements;
- Read the article about robots. Then answer the questions. For questions 1-5 mark A,B,C, or D on the answer sheet.;
- Rasante Entwicklung der Informationstechnik;
- Public holidays in GB and the USA.;
- Present Simple (I, you, we, they);
- Present Simple (he, she, it);
- Present Perfect Continuous;
- Present Indefinite (Simple);
- Prepositions after Nouns. Предлоги после существительных;
- Prefixes can sometimes be added to the words to change their meaning. Match the following prefixes with their corresponding definitions.;
- Politische Parteien in Deutschland;
- Phenomena[fi'tomma] см. phenomenon;
- PERFECT TENSES – ГРУППА ПЕРФЕКТНЫХ ВРЕМЕН;
- Past Simple (прошедшее простое время).;
- Part 2 Additional Exercises.;
- Output hardware and storage hardware;
- No Article. Отсутствие артикля;
- NEW YEAR TRADITIONS ALL OVER THE WORLD;
- Much, many, (a) little, (a) few;
- MUCH, MANY, (A) LITTLE, (A) FEW;
- Monsieur Dupond est vieux et il a des regrets. Exprimez-les.;
- Monopolies and competition;
- Misunderstood[,misAnda'stud] см. misunderstand;
- Mettez le verbe au temps et au mode qui conviennent.;
- Long-term Viability and Risks;
- Life at university – a student writes;
- LES TEMPS DU CONDITIONNEL ET LEUR FORMATION;
- Le plus-que-parfait du subjonctif;
- L' institution de Médiateur a été créée en France en ….. .;
- Jugendherbergen in Deutschland;
- Johann Wolfgang von Goethe;
- Johann Wolfgang von Goethe;
- IX. Страдательный залог (Passive Voice);
- IV. Используя диалог, напиши другу письмо о своей программе обучения.;
- IV. Выделите основную мысль диалога.;
- Introduction to Journal-Style Scientific Writing;
- INTERNATIONAL CIVIL AVIATION ORGANIZATIONS;
- INTERNAL-COMBUSTION ENGINES;
- Indefinite, Continuous Tenses;
- III. Подберите к данным существительным глаголы, стоящие;
- III. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них модальный глагол или его эквивалент. Переведите предложения на русский язык.;
- III. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них модальный глагол или его эквивалент, переведите предложения на русский язык.;
- III. Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения. Обратите внимание на то, как переводятся условные предложения, (см. образец выполнения 3).;
- III. Перепишите и письменно переведите на русский язык следующие предложения. Обратите внимание на то, как переводятся условные предложения (см. образец выполнения 3).;
- II. Употребление прошедших времен.;
- II. Спряжение глагола to be в настоящем времени (Present Simple).;
- II. Поставьте следующие предложения во множественное число.;
- II. Пользуясь выученными репликами, используя следующий текст, напишите подробнее, что вы делаете на уроке немецкого языка.;
- II. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на русский язык определений, выраженных существительными (см. образец выполнения 2).;
- II. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на разные значения one, it that (см.образец выполнения 2).;
- II. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обращая внимание на разные значения it, that, one (см.образец выполнения 2);
- II. Выполнение контрольных заданий и оформление контрольных работ;
- II. Read the text and fill the gaps 1- 4 with an appropriate variant from A-E. One point is not used.;
- II. Explanation Infinitive, Gerund and Participle.;
- If he (work) hard at his French, he (not fail) his exam.;
- I. Составьте тематический словарь по тексту.;
- I. Перепишите следующие предложения, определите в каждом из них видо-временную форму и залог глагола- сказуемого. Переведите предложения на русский язык (см.образец выполнения 1);
- I. Перепишите следующие предложения, определите в из них видо-временную форму и залог глагола- сказуемого. Переведите предложения на русский;
- I. Выберите из текста ключевые слова для передачи его основного содержания.;
- I социальный престиж владения АЕ;
- I supposed that my brother would be sleeping.;
- I saw him enter. — I saw him entering. I heard her speak. — I heard her speaking. I noticed him frown. — I noticed him frowning. I felt him tremble. — I felt him trembling.;
- I haven't been to the Hermitage since winter.;
- I haven't been to Moscow since last year.;
- I don't mind opening the window. I don't mind his opening the window.;
- I (be) very grateful if you kindly (sigh) this document and let me have it back as soon as possible.;
- Horizon[ha'raizan] n горизонт horrible[ЪэгэЫ] а ужасный horror[Ъэгэ] п ужас horse[ha:s] и лошадь horseback['haisbask] n: on;
- Higher Education in Russia;
- HIGHER EDUCATION IN GREAT BRITAIN;
- HEINRICH SCHLIEMANN, ARCHÄOLOGE;
- GRÜNDE FÜR DEUTSCH;
- Going Places, on the Cheap;
- Getting a job, after the magistracy;
- George Balanchine. Mini Biography.;
- FUTURE SIMPLE- ПРОСТОЕ БУДУЩЕЕ ВРЕМЯ;
- Future Simple (будущее простое время).;
- Future Simple (he, she, it);
- Future Indefinite (Simple);
- Future Indefinite (Simple);
- FROM THE HISTORY OF AVIATION;
- FREMDSPRACHEN IM LEBEN DER MENSCHEN;
- FREMDSPRACHEN IM LEBEN DER MENSCHEN;
- Formation of special vocabulary on the topic: general scientific vocabulary and terminology;
- FORMATION DES TEMPS DU SUBJONCTIF;
- Forgave[fa'geiv] см. forgive;
- Follow the structure of the example;
- Finance and Technology Academy (FTA) and its Traditions;
- Fill in the table with the derivatives;
- FAMOUS PEOPLE OF SCIENCE AND ENGINEERING;
- Faites des phrases au subjonctif. Traduisez le dialogue. Reproduisez-le.;
- Exercise 8. Open the brackets and use the proper form of the Complex Object.;
- Excursion about the Theatre;
- Ex.2. Произнесите следующие повелительные предложения с нисходящим тоном;
- Ex.2 Construct sentences of the type.;
- Ex. 9 Grammar Focus 10. Degrees of Comparison.;
- Ex. 8. Translate into English.;
- Ex. 8. Translate from Russian into English.;
- Ex. 6. Translate into English using modal verbs.;
- Ex. 6. Open the brackets using the necessary tense for mixed conditional sentences.;
- Ex. 6. Finish the following sentences.;
- Ex. 6 Grammar Focus 1. The verb “to be”.;
- Ex. 5. Translate the sentences into English.;
- Ex. 5. Translate the sentences from Russian into English.;
- Ex. 5. Revision of Reported Speech. Return to exercise 3 and finish the sentences.;
- Ex. 5 Translate the story. Turn direct speech into indirect speech with tense changes.;
- Ex. 4. Translate from Russian into English using the right article.;
- Ex. 4. Join each of the following sentences, using either participle I or participle II.;
- Ex. 4 Grammar focus 9. The Perfect Tenses.;
- Ex. 4 Grammar focus 7. Simple Tenses (Passive Voice).;
- Ex. 33 Language Focus. Showing (dis)agreement.;
- Ex. 3. Replace the italicised adverbial clauses of time by the appropriate form of the Participle using the models.;
- Ex. 3. Choose the correct variant.;
- Ex. 3. Choose the correct grammar form to translate a predicate.;
- Ex. 22 Grammar Focus 8. The Continuous Tenses.;
- Ex. 20 Grammar Focus 13. Word-building.;
- Ex. 2. Translate the sentences into your language.;
- Ex. 2. Restore direct speech. Mind the rules of the sequence of tenses.;
- Ex. 2. Put the verbs in brackets into the correct tenses.;
- Ex. 2. Fill in the blanks with suitable verbs.;
- Ex. 16. Change the statements according to the model.;
- Ex. 15. Choose the correct variant.;
- Ex. 13Write six or more sentences about yourself, using models from Ex. 10.;
- Ex. 10. Put in the right forms.;
- Ex. 1. Read and translate the sentences. Comment on the words in bold type.;
- Ex. 1. Put the verbs in brackets into the correct form (gerund or Infinitive).;
- Ex. 1 Grammar Focus 6. Modal verbs.;
- English as a world language and an International aviation language;
- Employez les verbes au mode et temps convenables. Jouez le dialogue en classe.;
- Electromagnetic Energy Power Sources;
- EIN SPRACHGENIE LERNT RUSSISCH;
- Egrave;re personne du singulier et du pluriel;
- Effect of The Internet on our daily lives;
- Education System in Russia;
- Education in Great Britain and the USA.;
- Editorial policies that affect the impact factor;
- E.g. We heard that a car stoppedoutside the door. A car was heard to stopoutside the door. It is believed that the poem was written;
- E.g. Possibly you left your book behind. You may have left your book behind.;
- Discussion on the given topics.;
- Die Hochschulen Deutschlands;
- DESCRIBING A COUNTRY: THE POLITICAL SYSTEM;
- DESCRIBING A COUNTRY: GENERAL OUTLINE;
- DER VATER DER DEUTSCHEN RECHTSCHREIBUNG;
- Der Bundeskanzler und die Regierung;
- De peur que, de (par) crainte que;
- Das Studium in Deutschland;
- CONTINUOUS (PROGRESSIVE) TENSES – ГРУППА ПРОДОЛЖЕННЫХ ВРЕМЕН;
- Considering Alternative Careers For PhD Students;