Лекции.орг — категория Другие языки: 10 Страница
Лекции по категории - Другие языки на сайте Лекции.Орг.
Всего Лекций, учебников и пособий по - Другие языки - 3058 публикаций..
- To wash – washable to drink - drinkable;
- Think of possible questions for the given below answers.;
- THE UNITED STTES OF AMERICA;
- The turn and slip indicator;
- THE TRIUMPH OF HUMAN SPIRIT;
- The Technological Progress.;
- The right person at the right time;
- The Present Simple Passive;
- THE PAST (PROGRESSIVE) CONTINUOUS TENSE – ПРОШЕДШЕЕ ПРОДОЛЖЕННОЕ ВРЕМЯ;
- THE INDIVIDUAL AND SOCIETY;
- THE FUTURE (PROGRESSIVE) CONTINUOUS TENSE – БУДУЩЕЕПРОДОЛЖЕННОЕВРЕМЯ;
- The Fuel and Exhaust Systems;
- THE CONSTRUCTION OF A TRACTOR, ROW-CROP OR ALL- PURPOSE TRACTORS;
- The anthem of the European Union;
- Text IV MUSEUMS OF ONE PAINTING;
- Text 8: The Organisation of the United Nations;
- Text 6: The Commonwealth of Australia;
- Text 6. Railway Reforms in Russia;
- Text 5: The World Trade Organisation;
- Text 4: Higher education in the USA;
- Text 3: The United States of America;
- Text 2: The United Kingdom of Great Britain;
- Text 2: The European Union;
- Text 2: Applying for a job;
- Text 2. The Main Railway Notions;
- TEXT 2. Early fuel injection systems;
- Text 1: The Russian Federation;
- Text 1: International Organisations;
- Text 1: Educational System in Russia;
- Text 1: Ecology and Environmental Protection;
- Text 10: The Community of European Railways;
- Task 7. Вставьте соответствующую форму местоимения.;
- Task 6. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Perfect или Past Simple.;
- Task 6. Переведите на русский.;
- Task 4. Прочитайте и переведите текст.;
- Task 4. Вставьте артикль, где необходимо.;
- Task 2. Переведите на русский язык, обращая внимание на сложное подлежащее.;
- Task 2. Переведите на русский язык, обращая внимание на независимый причастный оборот.;
- Task 2. Заполните пропуски подходящими предлогами.;
- Task 12. Раскройте скобки, употребляя глаголы в форме Future Continuous.;
- Task 1. Переведите на русский язык.;
- Task 1. Переведите на русский язык.;
- Task 1. Образуйте форму множественного числа.;
- Suchen Sie im zweiten Teil das zum ersten Teil passende Synonym.;
- Study the vocabulary, read the words aloud;
- Study the vocabulary, read the words aloud;
- Study the text for more useful lexis;
- Study the table, ask the teacher if you have any questions;
- Say what was in the past using the words given in brackets;
- Say if these sentences are true of false;
- RURAL AND AGRICULTURAL LAND USE PLANNING;
- REYNOLDS ON THE USE OF COPYING;
- Rewrite these dates (and not the months) in the number format. (Перепишите даты по примеру.);
- Replace underlined words with the personal pronoun;
- Referring to your enquiry of ... we send you ...;
- Read the text. Look up the unknown words in the dictionary;
- Read the following texts about four seasons. (Прочитайте следующие тексты о временах года.);
- Read the following text and choose the best title for it.;
- Read about houses in Great Britain. Find the differences and similarities between Russian and British living places.;
- Radar Guides Harbour Traffic;
- Put the words into the correct order.;
- Put the words in the correct order to make a story.;
- Put the verbs in brackets into the correct tense form (Present Simple, Present Continuous or Future Simple).;
- Pronunciation (Произношение);
- Pronunciation (Произношение);
- Procedure and real runniing of fire,survival crafts and abandon ship drills.;
- Present, Past, Future Simple;;
- Present Perfect, Present Continuous,;
- Present perfect continuous tense;
- Present indefinite (simple) tense;
- Present Continuous, Present Simple,;
- Present continuous (progressive) tense;
- Practice the following tongue-twister till you can read it very quickly.;
- Practice the following tongue-twister till you can read it very quickly.;
- Practice the following tongue-twister till you can read it very quickly.;
- Practice the following sentences with the words given below. Listen and repeat the sentences until you can say them fluently.;
- Practice the following sentences with the words given below.;
- Practice the following dialogues replacing the words in bold type by the phrases in brackets.;
- Port of Colombo description;
- Pilot embarcation,anchoring and mooring operations description.;
- PERFECT TENSES – ГРУППА ПЕРФЕКТНЫХ ВРЕМЕН;
- Past perfect continuous tense;
- Past indefinite (simple) tense;
- Past Continuous Tense (Past Progressive Tense);
- Past continuous (progressive) and past indefinite (simple) tenses;
- Passenger and Freight Trains, Stations;
- Parts of the body Части тела;
- ORIENTAL TRADING COMPANY LTD;
- Ordinal numerals (Порядковые имена числительные);
- Name Abbreviation Frequency Wave length;
- Monopolies and competition;
- Match the sentences or parts of the sentences.;
- Make up the sentences using the words in Passive Voice.;
- Make up questions and interview two of your group-mates.;
- Look at the following sentences from the dialogues and say what kind of action is denoted by the highlighted words.;
- Listen to the nursery rhyme and remember the days of the week. (Прослушайте рифмовку и запомните дни недели.);
- Listen to the following dialogues and read them in pairs.;
- Listen and repeat. Add more words.;
- Listen and repeat. (Прослушайте и повторите.);
- Kasimir Malevich (1878-1935);
- IV. UNDERSTANDING THE MAIN POINTS.;
- IV. UNDERSTANDING THE MAIN POINTS;
- IV. UNDERSTANDING THE MAIN POINTS;
- IV Имя прилагательное и наречие;
- INTERNAL-COMBUSTION ENGINES;
- INTERESTING FACTS ABOUT CANALS;
- In groups of four match the words with the definitions. Use a dictionary.;
- HELICOPTER RESCUE IN CANADA;
- GUSTAVE COURBET TO A GROUP OF STUDENTS;
- Group the words according to their meanings.;
- FUTURE SIMPLE- ПРОСТОЕ БУДУЩЕЕ ВРЕМЯ;
- Future indefinite (simple) tense.;
- Future continuous (progressive) tense;
- From The History of The Clock;
- FROM THE HISTORY OF BRITISH PAINTING;
- Find some adjectives describing food in the dictionary. Make up five phrases with them.;
- Fill in the table with the derivatives;
- Fill in the gaps with the words from the text;
- Fill in the correct word(s) from the box below to make up a phrase. Use the words only once;
- Famous higher education institutions of Russia;
- Exercise 3 Translate and memorize the following expressions from the text.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 2 Answer the following questions.;
- Exercise 1 Read the text and translate it in written form.;
- Example of VHF conversation at sea.;
- Describe your room in about 7 sentences.;
- Describe the physical features of the person sitting next to you.;
- CONTINUOUS (PROGRESSIVE) TENSES – ГРУППА ПРОДОЛЖЕННЫХ ВРЕМЕН;
- Complete the diagram below with words from the text, add your own;
- COLLEGES AND UNIVERSITIES IN THE USA;
- Close bosom-friend of the maturing sun;;
- Choose the correct variant;
- Choose the correct response;
- Cardinal numerals (количественные имена числительные);
- C) somewhere, anywhere, nowhere.;
- BRITISH SYSTEM OF EDUCATION;
- British English and American English;
- BRITISH AND AMERICAN FAMILIES;
- BRITAIN AND THE COMMONWEALTH;
- BOTANICAL GARDEN IN LONDON;
- Axial flow compressor (осевой);
- Are you a student of secondary school?;
- Appendix 5 Irregular Verbs;
- Appendix 5 Irregular Verbs;
- Answer the questions about your family.;
- Aeronautical information service;
- Юго-Восточная Азия и Океания;
- Ш. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них модальный глагол и его эквивалент Переведите предложения на русский язык.;
- Ш. Исправление работы на основе рецензии;
- Чтение гласных буквосочетаний.;
- Чтение гласных буквосочетаний.;
- Число существительных (Number);
- Четыре типа чтения ударной гласной;
- Четыре типа чтения ударной гласной;
- хвалитьpraise хлебbread ходить go;
- ФУНКЦИИ ПРИЧАСТИЯ II В ПРЕДЛОЖЕНИИ;
- Функции местоимения "it".;
- ФОРМЫ ПРОМЕЖУТОЧНОГО КОНТРОЛЯ;
- Формирование и совершенствование языковых навыков;
- Форма множественного числа указательных местоимений;
- Упражнения на все изученные времена;
- Упражнения на все изученные виды сложного дополнения;
- Упражнение 3. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Simple.;
- Упр.55. Вот список дел, которые Анна сделала за вчерашний день, а также указание времени выполнения.;
- Упр.3. Закончите следующие предложения, используя образец.;
- Упр.16. Выразите несогласие со своим собеседником.;
- Упр.158. Прочитайте и скажите, являются ли действия в придаточных предложениях одновременными, предшествующими или последующими по отношению к действиям главных предложениях.;
- Упр.141. Переведите на английский язык.;
- Упр.135. Переведите предложения, обращая внимание на разницу в переводе и употреблении Present и Past Perfect Continuous.;
- Упр.122. Поставьте следующие глаголы в форме Present Perfect Continuous.;
- Упр.114. Закончите следующие предложения.;
- Упр.102. Скажите, какое действие совершилось до другого действия или момента в прошлом.;
- Упр. 86. Расскажите, что вы делали на этой неделе (в этом месяце, году), кого вы видели, где вы были.;
- Упр. 80. Переведите на английский язык.;
- Упр. 65. Закончите предложения используя Future Continuous, Future Indefinite, Present Continuous или Present Indefinite.;
- Упр. 53. Переведите на английский язык, обращая внимание на время.;
- Упр. 48. Дополните каждое предложение вторым, выражающим постоянный характер этого действия.;
- Упр. 30 . Закончите следующие предложения.;
- Упр. 23. Переведите на английский язык, используя прошедшее неопределенное время.;
- УПОТРЕБЛЕНИЕ ПРЕДЛОГОВ С РАЗНЫМИ ЧАСТЯМИ РЕЧИ;
- Употребление определенного артикля.;
- Употребление неопределенного артикля.;
- Употребление артиклей с именами собственными;
- Употребление Future Simple;
- Употребление a lot of / lots of;
- Требования к уровню подготовки учащихся 6 класса;
- Требования к результатом обучения;
- Тематика экзаменационных бесед;