Лекции.орг — категория Педагогика: 376 Страница
Лекции по категории - Педагогика на сайте Лекции.Орг.
Всего Лекций, учебников и пособий по - Педагогика - 111673 публикаций..
- II. 1. Общая характеристика отклоняющегося поведения несовершеннолетних;
- II тур (группы А и Б) (Количество ансамблей-участников определяет жюри);
- II Музично-теоретичний аналіз;
- II Международная научно-практическая конференция;
- Ihren Eltern hervorrufen? Warum?;
- Identify the independent and subordinate clauses in the following sentences and determine whether they are complex, compound or compound-complex.;
- I.4. Просветительская работа на приходском уровне;
- I. Цель и задачи программы;
- I. Цель и задачи интернатуры;
- I. Характеристика информационных ресурсов, используемых в учебном процессе 4 страница;
- I. Характеристика информационных ресурсов, используемых в учебном процессе 3 страница;
- I. Характеристика информационных ресурсов, используемых в учебном процессе 2 страница;
- I. Характеристика информационных ресурсов, используемых в учебном процессе 1 страница;
- I. Укажите, какие из подчеркнутых существительных стоят в именительном падеже.;
- I. Тип строя (устройства) психики.;
- I. СОЦИАЛИЗАЦИЯ ЛИЦ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ В КОНТЕКСТЕ ВСЕМИРНОЙ ИСТОРИИ;
- I. Сделайте анализ следующих сложносочиненных предложений. Обратите внимание на порядок слов в предложениях. Предложения переведите на русский язык.;
- I. Праверка дамашняга задания;
- I. ПОДГОТОВКА КУРСОВОЙ РАБОТЫ;
- I. Перепишите текст и переведите его письменно на русский язык.;
- I. Организационный момент.;
- I. Организационный момент.;
- I. Организационный момент.;
- I. Организационный момент.;
- I. Организационный момент.;
- I. Общие требования к организации образовательного процесса на факультативных занятиях музыкальной, театральной, хореографической и художественной направленности;
- I. ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ. ОСОБЕННОСТИ ОРГАНИЗАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА;
- I. ОБЩИЕ МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ;
- I. Необходимые документы для публикации статьи в сборнике;
- I. НД — недоверие к людям, вещам, ситуациям;
- I. Мобилизующая часть урока.;
- I. Мобилизующая часть урока.;
- I. Мобилизующая часть урока.;
- I. Мобилизующая часть урока.;
- I. Мобилизующая часть урока.;
- I. Мобилизующая часть урока.;
- I. Мобилизующая часть урока.;
- I. Концепція 12-річної середньої загальноосвітньої школи.;
- I. Конкурс методических разработок;
- I. Исследование неречевых психических функций;
- I часть (12 мин). Упражнения на внимание.;
- I позиция II позиция III позиция;
- I Основные категории педагогики;
- I Всероссийском дистанционном конкурсе детских рисунков;
- Hang Gliding The Sport of the 1980s;
- Handn 1) a performer; a practiser of a skill an old hand, good hand at smth;
- H) ерте жастан кемек керсету;
- Guidelines on giving effective explanations and instructions;
- Guidelines for preparing personal presentation;
- Guidelines for Organizing the Body of the Informative Speech;
- Group work. Split into buzz groups of 3—4 students each.;
- Go over the letters (see Unit Five) and copy down the samples of the complimentary close.;
- Give your own replies to the Verbal Context of Ex. 1 and 6.;
- Give the detailed answers to the following questions paying attention to grammar (tense-aspect-voice). Rely on the word combinations in brackets.;
- George Stephenson and Robert Stephenson;
- General principles Special principles Specific principles (in teaching;
- General idea of postgraduate studies;
- Gathering of scientific information;
- Gap-filling and completion;
- Form of the Present Continuous.;
- Finding Your Car if you have a Reservation;
- Finding a Good Persuasive Topic;
- Fill in the blanks in the sentences.;
- Extensive and intensive listening.;
- Explain the words and phrases in bold as in the example.;
- Exercise 5. Read the text.;
- Exercise 25. In the text below fill in the gaps using the verbs in their Active or Passive forms.;
- Exercise 24. Translate the Russian verbs below into English using the Present /Past/ Future Simple (Passive Voice).;
- Exercise 18. Find the answers in the right column;
- Exercise 13. Change the following sentences into the Passive Voice.;
- Exchange in England, Scotland and Wales;
- Examples: Corporation Tax calculations;
- Ex. 13. Commerce and Industry;
- English speaking countries in questions and puzzles;
- English Programme for Postgraduate Degree;
- English alphabet with transcription;
- Eine wichtige Entscheidung;
- Ein Studium für Chinesisch;
- Effective Use of Visual Aids;
- Educational Technology and Other Teaching Equipment;
- Educational background, professional experience and career development history.;
- Education in Kazakhstan, UK, USA;
- E.g. At midnight we (sleep). At midnight we will be sleeping.;
- E-mail: interfestival@yandex.ru;
- E) А.Ф.Даурский, А.В.Владимирский, Д.В.Фельдберг;
- Eɪ] -the nucleus of the diphthong is front, mid, unrounded.;
- DO Часть I. Моделирование образовательной среды;
- Divide your class into 2 teams. Match each specific term in column I. with the generic term in column II. The team which is the first to match the terms correctly wins the score.;
- Discuss the interviews in class.;
- Dis-, de-,etc.(e.g. readiness, comradeship, to activise; unnatural, to displease, to decipher). 5 страница;
- Dis-, de-,etc.(e.g. readiness, comradeship, to activise; unnatural, to displease, to decipher). 4 страница;
- Dis-, de-,etc.(e.g. readiness, comradeship, to activise; unnatural, to displease, to decipher). 3 страница;
- Dis-, de-,etc.(e.g. readiness, comradeship, to activise; unnatural, to displease, to decipher). 2 страница;
- Dis-, de-,etc.(e.g. readiness, comradeship, to activise; unnatural, to displease, to decipher). 1 страница;
- Direct the Audience toward the Body of Your Speech;
- Die Mahlzeiten in Deutschland;
- Die eine Exkursion organisierenden Studenten.;
- Die Bundesrepublik Deutschland;
- DIE BEDEUTUNG DER FREMDSPRACHEN;
- DEFINITION OF ORGANIZED CRIME;
- Decide which is the ODD MAN OUT in each line and explain why.;
- D) ясное, чёткое произношение слов;
- D) Give a summary of the text;
- D) comfortable or convenient;
- Computers Are Also Living Creatures;
- Complete the verb phrases.;
- Complete the sentences with was or were.;
- Complete the following, using the infinitive;
- Complete the following sentences using the words and expressions from;
- Complete the following sentences a) using the Conditional Mood;;
- Competition sites and sports equipment;
- Comparative Features of Supporting Material;
- Common characteristics of a syllabus;
- Comment on the meaning of the modal verbs and translate the sentences into Russian;;
- Combine the following simple sentences to create a compound sentence.;
- Collage: works on international deaf history / Ed. by R. Fischer, T. Vollhaber. - Hamburg: University of Hamburg, Signum, 1996.;
- Cold? Britain Is Actually Getting Hotter;
- Classroom English. (Revision);;
- Clara in the Denhams' House.;
- Choose whether the following statements are true (correct) or false (not correct).;
- Choose the words from the list to make sentences. Each correct sentence gets one point. The student with the most points is the winner.;
- Choose the right word: to ignore, to neglect or their derivatives.;
- Choose the right variant in bold.;
- Choose the correct word to complete the text. The first letter of the verb is given.;
- Choose the correct object pronoun.;
- Choose from the list of linking devices to fill in the blanks in the description below.;
- Characters — Mr. Priestley, Lucille, Frieda, Pedro, Olaf, Hob.;
- Characteristics of effective language practice;
- Captain Crock is reporting on a planet he is exploring.;
- CAETA, -ы, ж. i CAET, -a, м.;
- C. Написання курсової роботи;
- C. Now make up some examples of your own.;
- C) Summarize the text in five paragraphs specifying the development of 1) opera, 2) operetta and musicals, 3) instrumental music, 4) jazz and 5) rock.;
- C) Summarize the text in five paragraphs specifying the development of 1) opera, 2) operetta and musicals, 3) instrumental music, 4) jazz and 5) rock.;
- C) Summarise the text in three paragraphs.;
- C) Make up your own dialogues on choosing a career. Use the word combinations in bold type in them.;
- C) Comment on the character of the landlady. Prove your statement.;
- Brush up your knowledge of English Grammar and pay attention to the word order in interrogative sentences in the Simple Tense. Answer the questions.;
- Brush up your knowledge of English Grammar and choose the right answer paying attention to appropriate verb forms in Passive Voice;
- Brush up your knowledge in English Grammar and using Complex Subject translate the following sentences.;
- Brevity is the soul of wit;
- Being a part of Russian Empire and USSR, Ukrainian culture was oppressed in different ways.;
- BATTEMENT DIVISE EN QUARTS;
- Basic — 2 Гб — бесплатно (можно увеличить до 48 Гбайт);;
- B. Describe the pictures. Use the suggested phrases.;
- B) Think of situations or microdialogues consisting of a statement (or a question) and a reply to it using the words mentioned above.;
- B) Speak about the traffic in this country using the word combinations in bold type.;
- B) say how far factors like climate, the geography of a country, its history, religion(s), system of government, etc affect national character. Give examples.;
- B) Persuade your partner to start practising sport immediately.;
- B) Now insert the appropriate linker into the gaps.;
- B) Make up dialogues of your own using word combinations from the texts.;
- B) Make up dialogues discussing the points above.;
- B) Explain the difference between the synonyms within each pair. (See Notes on p. 18.) When in doubt, consult dictionaries.;
- B) Correct the sentences if necessary. Tick any which are already correct.;
- Assessor – 1) эксперт(-консультант), юридический советник 2) эксперт-консультант суда 3) заседатель;
- Ask for the information in the bold part of the sentence.;
- Article 3. Undertakings by the Organizer;
- Appearances are deceptive. It is a common truth; practically everyone has met at least someone whosecharacter and appearance differ radically.;
- And Learning International Survey (TALIS);
- AKTIVER WORTSCHATZ UND ÜBUNGEN ZUM WORTSCHATZ;
- Aims in foreign languages teaching;
- Activities and duties of PhD students;
- A.Complete the following purpose clauses.;
- A. Обрання та затвердження теми курсової роботи;
- A. Fill in the correct word(s) from the list below.;
- A) спортивно-оздоровительному;
- a) Вчерашний, сибирский, читальный;
- A) Express briefly in your own words what the talk is about. What makes it sound natural and spontaneous?;
- Яцкевич А.Г. Процессуальное положение лиц, участвующих в производстве по применению принудительных мер медицинского характера. М., 1992.;
- Які основні мотиви виокремлюють у системі пізнавальної діяльності людини?;
- Яким повинен бути конспект уроку;
- Яке визначення „принципи навчання ” ви вважаєте правильним ?;
- ЯК ТВОРЧОГО ПРОЦЕСУ, ЙОГО ФУНКЦІЇ ТА СКЛАДОВІ;
- Як працювати зі щоденниками учнів?;
- Языковые средства воздействия в современном газетном тексте;
- Языковые средства в рекламе;
- ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА АРГУМЕНТАЦИИ ТУРИСТИЧЕСКОГО ДИСКУРСА;
- Языковые особенности научного стиля речи;
- ЯЗЫКОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ ЗАГОЛОВКОВ В АНГЛИЙСКОЙ ПРЕССЕ;
- Языки конференции – русский, французский, английский, немецкий.;
- ЯЗЫК САРМАТОВ И СПОРЫ О ЕГО СВЯЗИ С ЯЗЫКОМ СКИФОВ;
- ЯЗЫК РУССКОГО ЗАРУБЕЖЬЯ. ЯЗЫК АНДРЕЯ БЕЛОГО;
- ЯЗЫК РУССКИХ ПИСАТЕЛЕЙ. ПОЭЗИЯ;
- Язык и речь. Функциональные стили речи;
- ЯЗЫК И КУЛЬТУРА ОРЕНБУРЖЬЯ;
- ЯВЛЕНИЯ ИРРАДИАЦИИ И КОНЦЕНТРАЦИИ;
- Яблоко, которым насытиться нельзя;
- Я подтверждаю, что, давая настоящее согласие, я действую по своей воле и в интересах ребенка, родителем (законным представителем) которого я являюсь.;
- Я подтверждаю свое согласие на включение указанных персональных данных в разряд общедоступных с правом размещения их в сети Интернет.;
- Я операция. Приложение сил контроля лежа;
- Юридический механизм обеспечения трудовых прав и обязанностей (общая характеристика).;
- Юридический адрес 127299 Москва, ул. Приорова 2-А;
- Юридические адреса и реквизиты сторон;
- Юридические адреса и реквизиты Сторон;
- Юношеский возраст (девушки 16-20, юноши 17-21 год);
- Ю. П. Истратов, г. Владимир;
- Эффективность применения видеоматериалов;
- Эффективность группового обсуждения;
- Эффективное и неэффективное поощрение;
- Этот тип взаимоотношений основан на принципе взаимного согласия личности, семьи, общества и государства в формировании и реализации основополагающих позиций в области образования.;