Лекции.орг — категория Экономика: 426 Страница
Лекции по категории - Экономика на сайте Лекции.Орг.
Всего Лекций, учебников и пособий по - Экономика - 124560 публикаций..
- Match the English word combinations on the left to their Russian equivalents on the right.;
- Match the beginning and the end of the sentences.;
- Match the attributes from the box to the nouns below.;
- Market and Command Economies;
- Marco Polo Hotels and Resorts» (Австрия).;
- Main Sources of Ukrainian Law;
- Main Sources of Ukrainian Law;
- Main Sources of Ukrainian Law;
- Lt;variant>Тұтынушылар;
- Lt;variant>Салықтар;
- Lt;variant>Рынок конъюнктурасын зерттеу;
- Lt;variant>Несие саясаты;
- Lt;variant>Лоренц қисығында;
- Lt;variant>Келiссөз;
- Lt;variant>ЖҰӨ-нен амортизация жарнасын шегергенге;
- lt;variant>Барлық жауаптар дұрыс;
- Lt;variant>Айналыстағы ақша массасын өсiредi;
- Lt;variant>Ақшаның құнсыздануы;
- Lt;variant>Ақша бiрлiгiнiң шамадан тыс көбеюi;
- Lt;*> Декрет ВЦИК от 21 марта 1921 г. "О замене продовольственной и сырьевой разверстки натуральным налогом" // СУ РСФСР. 1921. N 26. Ст. 147.;
- Lt; епьский туризм в современности;
- Lt; i "и юльства повышенной опасности;
- Llii<»«i"(HII|IWҐlf<<»10l|W*«W*Hi4ilnM"'**M'|l|'ll'il'IH'IIMt;
- Life at College and University;
- Lecture. Theme: The System of Education in the UK;
- Lecture. Theme: National Economy and Chief Industries of the UK.;
- Kyiv National University of Trade and Economics;
- Iпава 8. Туристские ресурсы;
- IЛАВА в. ТУРИСТСКИЕ РЕСУРСЫ;
- IV. Сроки и порядок представления ВКР;
- IV. ИНФОРМАЦИОННО-МЕТОДИЧЕСКАЯ ЧАСТЬ;
- IV. ЗАЧЕТЫ И ЭКЗАМЕНЫ И ПОДГОТОВКА К НИМ.;
- IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія;
- IV ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА;
- InterContinental Hotels Group (IHG);
- Insert suitable words or phrases.;
- Infinitive Past Simple Past Participle Перевод;
- Illtl Д1 111/11 II I VI'l/l IIV1;
- IJIABA /. ПОДВИДЫ И I'A НЮНИДНОСТИ ТУРИЗМА;
- IIIПрочие виды страхового имущества (транспорт);
- IIIAIIA Я. 1УРИСТСКИ1 РЕСУРСЫ;
- III. ЭТАПЫ ПОДГОТОВКИ, СТРУКТУРА И ТРЕБОВАНИЯ К СОДЕРЖАНИЮ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ;
- III. ЭТАПЫ НАПИСАНИЯ КУРСОВОЙ РАБОТЫ;
- III. Требования к выпускной квалификационной работе;
- III. Отрицательные последствия первого этапа приватизации и их причины.;
- III этап – Механизмы реализации стратегии.;
- III Проблемы латиноамериканской интеграции на рубеже веков;
- II.Бестарифная система оплаты труда;
- II. ПОСЕЩЕНИЕ СЕКЦИЙ ФОРУМА;
- II. Методические указания по подготовке презентации;
- II. Квалификационные требования ВКР;
- II. Бестарифная система оплаты труда;
- II. Use the patterns from Ex.I to build your own sentences.;
- II этап – Выбор стратегии структурных преобразований экономики региона.;
- II Смена парадигм развития и переход к неолиберальной модели;
- IBM — новая стратегия маркетинга;
- I0 и I1 – доход до и после изменения.;
- I/IC 10ЧМИКИИ1ЧКОМ1 НДУ1 ПЛЛЯ 11ИТГРАТУРЛ;
- I.Химия органического синтеза и полимеров.;
- I. Маркетинг и его роль в обществе и в деятельности организаций;
- I- my (mine);you - your (yours); he - his (his); she - her (hers); it -its (its); we - our (ours);you - your (yours);they - their (theirs).;
- I семестр 2016-2017 учебного года;
- I ми mm hwwwww*' w '*■■■' i;
- I м,«ва 12. Международные, региональные и национальныетуристские общественные организации;
- I ЛЛВЛ 10. БЕЗОПАСНОСТЬ ТУРИ 1МЛ;
- I ЛЛ11Л 8. ТУРИСТС.КИ1. PI < VI4 I.I;
- I ЛЛ11А 7. ПОДВИДЫ И РАЗНОВИДНОСТИ ТУРИЗМА;
- I ЛАПА Ч. I УРИ.1М И ДР VI И1 ОБЛАСТИ ЗНАНИЙ;
- I ЛАПА li. Mf ЖДУНЛРОДНЫС OIT ДНИ 1АЦИИ;
- I ЛАПА I I-ОСОЫ lllll.ll UOIH'Otbl I У|'И< К КОИ Д1 till ЛЫЮСТИ;
- I ЛАПА 10. БЕЗОПАСНОСТЬ ТУРИЗМА;
- I ЛАМ в. ТУРИСТСКИЕ РЕСУРСЫ;
- I ЛАВА 7. ПОДВИДЫ И РАЗНОВИДНОСТИ ТУРИЗМА;
- I ЛАВА 1. ПУТЕШ1X I НИН И IIV 11 llll С I III 1II1ИК;
- I И| юрические предпосылки дачного туризма в России;
- I ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА;
- I I и.... и Николай — покровитель путешественников;
- Hill Д1 Ht/ll II IVI'KI.IIW;
- HIGHER EDUCATION IN GREAT BRITAIN;
- Hi/him I I (XOl.llllll.ll IIOIIIMX I.I I VI'MC К КОИД11111Л1.НО( IM;
- H) Автоматическое урегулирование неравновесия платежного баланса;
- Gt; " без відповідальності за пошкодження".;
- Give the translation of the underlined words in the text. Learn them by heart.;
- GENERAL PATTERN OF EDUCATION IN THE USA;
- Genentech: эйфория прогнозирования;
- G) Центральный банк не вмешивается в деятельность валютного рынка;
- G) увеличение ставки рефинансирования;
- F) «валютный коридор», как ежедневная девальвация в объявленных рамках;
- F) Put the phrases in the right order to make a dialogue.;
- Express your point of view about missions, functions and problems of higher education in modern world.;
- Ex.9. Write the appropriate word or phrase in the following spaces. Translate the sentences into Ukrainian.;
- Ex.9. Look at the words and phrases in the box. Match them with the correct definition from the list below.;
- Ex.8. Write the appropriate word or phrase in the following spaces. Translate the sentences into Ukrainian.;
- Ex.7. Write the appropriate word or phrase in the following spaces. Translate the sentences into Ukrainian.;
- Ex.7. Study the verbs which are usually used when talking about using computers. Consult your dictionary and translate them into Ukrainian.;
- Ex.6. Look at the words and phrases in the box. Match them with the correct definition from the list below.;
- Ex.5. Study the following phrases. Translate them into Ukrainian.;
- Ex.5. Match the nouns in the left hand column with the verbs in the right hand column.;
- Ex.5. Look through a newspaper article and underline possessive forms of nouns.;
- Ex.3. Translate into English.;
- Ex.3. Match words from list A with words from list B that have a similar meaning.;
- Ex.3. Match words from list A with words from list B that have a similar meaning.;
- Ex.3. Match words from list A with words from list B that have a similar meaning.;
- Ex.3. Familiarize yourself with the following idioms. Consult your dictionary and translate the sentences into Ukrainian. Think of situations where you could use them.;
- Ex.3. Familiarize yourself with the following idioms. Consult your dictionary and translate the sentences into Ukrainian. Think of situations where you could use them.;
- Ex.3. Complete these sentences, using the correct form (comparative or superlative) of the adjectives in brackets.;
- Ex.3. Complete these sentences using the correct form (Past Simple or Present Perfect Simple) of the verbs in brackets.;
- Ex.3. Answer these questions with a conditional sentence.;
- Ex.2.Describe a job that you would or would not like to have and explain what skills and type of personality are required for it.;
- Ex.2. Translate into English.;
- Ex.2. The following words can be used in more than one way. Underline the correct part of speech for each word as it used in the text.;
- Ex.2. The following words can be used in more than one way. Underline the correct part of speech for each word as it is used in the text.;
- Ex.2. The following words can be used in more than one way. Underline the correct part of speech for each word as it is used in the text.;
- Ex.2. Sum up what you remember about the World Trade Organization.;
- Ex.2. Sum up what you remember about modern banking services.;
- Ex.2. Some words change their stress when they change their part of speech. Underline the stressed syllable in these words.;
- Ex.2. Rewrite these sentences, changing the reported speech to direct speech.;
- Ex.2. Put the verbs in brackets into the correct form.;
- Ex.2. Put each verb in brackets into a suitable tense. All sentences refer to future time.;
- Ex.2. Open the brackets, using the Passive Voice.;
- Ex.2. Open the brackets, using the Passive Voice.;
- Ex.2. Make the actions in the following object clauses precede those of their principal clause.;
- Ex.2. Finish these sentences using a gerund.;
- Ex.2. Complete these sentences using the correct form to express future meaning of the verbs in brackets.;
- Ex.2. Complete these sentences using the correct form (Present Perfect Simple or Present Perfect Continuous) of the verbs in brackets.;
- Ex.2. Complete these sentences using the correct form (Past Simple or Past Continuous) of the verbs in brackets.;
- Ex.2. Complete these sentences using the correct form (Past Perfect Simple or Past Perfect Continuous) of the verbs in brackets.;
- Ex.2. Choose the correct way of completing each sentence.;
- Ex.1. Translate the sentences into Ukrainian and state the form and function of the Infinitive.;
- Ex.1. Complete these sentences using the correct form of must, have to, need, should, ought to.;
- Ex.1. Complete the following sentences with an appropriate modal verb form.;
- Ex.1. Complete each sentence so that it contains can, must, should, have to, could, may, ought to (including negative forms).;
- Ex.1. Choose the correct variant.;
- Ex.1. Choose the correct variant.;
- Ex.1. Answer the following questions.;
- Ex. 2 Read and translate the text. Using a dictionary, translate paragraphs 3, 4, 6, 7, 11, 15, 20, 21, 22 in writing.;
- Ex. 2 Read and translate the text. Using a dictionary, translate paragraphs 2, 3, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 21, 22, 24, 25, 26, 29 in writing.;
- Ex. 1 Study the vocabulary.;
- Ex. 1 Study the vocabulary.;
- Ex. 1 Study the vocabulary.;
- Ex. 1 Study the vocabulary.;
- Ex. 1 Study the vocabulary.;
- English in the Third Millennium;
- Economy and Transportation System of Scotland;
- E.g. Mike / come / today? – Has Mike come today?;
- E) Токарь, переведенный на неполный рабочий день;
- DIVERSITY OF PEOPLE AND GLOBALISATION;
- D) увеличивает норму обязательных резервов;
- D) Дамыған капиталистік.;
- Cеминар сабақтарын өткізуге әдістемелік-нұсқаулары;
- CURRENT STATUS OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITY IN UKRAINE;
- Complete what Brenda says about herself. Use am, is or are.;
- Complete these sentences using the correct form of one of the words above. Make your own sentences to show that you understand the difference in their meaning.;
- Complete these sentences using the correct form of one of the words above. Make sentences of your own to show that you understand the difference in their meaning.;
- Complete the sentences with the words from the box.;
- Complete the sentences with the same verb in the negative.;
- Comment on the quotation of Richard C. Levin naming the main institutional priorities of The Yale University.;
- Choose the word or word combination to match the definition.;
- Choose the word or word combination to match the definition.;
- Choose the word or word combination to match the definition.;
- Choose the word or word combination to match the definition.;
- Choose the word or word combination to match the definition.;
- Choose the correct variant.;
- Choose the alternative that best suits the context.;
- C. межотраслевой баланс производства, распределения и использования продукции в народном хозяйстве;
- C. бағалық дискриминация;
- C) Ресей.E) Қазақстан.;
- CӨЖ-дің күнтізбелік-тақырыптық жоспары;
- Before reading the text study the following words and word combinations and practise reading them.;
- be- ge- er- ver- zer- ent- emp- miss;
- B. величина, показывающая на сколько снижаются доходы при увеличении государственных расходов на единицу.;
- B) от степени риска активов;
- B) Маломасштабні або загальні системи змішаного використання;
- B) Для повышения уровня занятости необходимо активное вмешательство государства;
- B) whether is the Higher education in Russia generally accessible or not.;
- Ask questions for these answers. Use the words in brackets.;
- Aring;ñåï.;
- A4) Водна або гідроенергія;
- A. басқа өнiм түрi өндiрiсiнiң кемуiмен;
- A) количество товаров и услуг, предлагаемое в масштабе общества при данном уровне цен;
- A) Изменение учетной ставки в сторону снижения;
- A) Match the adjectives in the box with the underlined phrases in the sentences;
- Ясність викладу, точність опису.;
- Японська єна розглядалася як третя найважливіша резервна валюта протягом кількох десятиліть, але останнім часом ступінь використання цієї валюти знизився.;
- Япония: сравнительная характеристика модели развития, динамика и структура экономики, место в мировой экономике.;
- ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СУЧАСНОГО УПРАВЛІННЯ.;
- Які фактори впливають на попит на гроші?;
- Які ставки ПДВ встановлені Податковим кодексом України станом на 01.01.2015?;
- Які розрізняють види валютних курсів і яка між ними різниця;
- Які ризики належать до ризиків суттєвого викривлення на рівні тверджень?;
- Які резерви забороняється створювати згідно з МСБО 37?;
- Які резерви забороняється створювати згідно з МСБО 37?;
- Які основні вимоги Угода ТБТ пред'являє до застосування та утримання технічних регламентів?;
- Які моделі технічного регулювання застосовуються в даний час?;
- Які існують види фінансових документів;
- Які зі слідуючих процесів пов’язані причинно-наслідковими зв’язками?;
- Які з ринкових структур відносяться до реальних ?;
- Які з наведених характеристик належать до благ нижчої споживчої цінності?;
- Які документи ми використовуємо в повсякденному житті;
- Який зв'язок між технічними регламентами, стандартами та зводами правил?;